Tsubasa Türkiye | Giriş yapmadınız veya üye değilsiniz. Sitemize tam erişim için Giriş Yapın veya Kayıt Olun

*

Heroes Of The Storm

Bu konu; 4 defa yorumlanmıştır.
Konu Sahibi : ScoUnk
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
[Resim: cdSWpp5.png]

MOBA türündeki her oyunu en az bir kere denedim. Zamanında buralarda Smite hakkında bir yazı döşemiştim.

(bkz: http://www.tsubasatr.net/konu-Smite-1653...2#pid20592)

Smite'ı diğer MOBA'lardan ayıran en önemli özelliği TPS olmasıydı. Diğer özellikleri ise, benim gibi Mitoloji severleri can evinden vuruyordu. TPS olmasın bir getirisi olarak, çok dinamik ve monotonlaşmayan bir oyun tarzına sahipti.

Smite, MOBA oyunlarındaki dönüm noktası diyordum, bir çağ açtılar diye düşünüyordum. Fakat Blizzard'ı hesaba katmayı unutmuşum, her zamanki gibi. Smite her ne kadar güzel olsa dahi, zamanla oyun takım oyunundan bireysele döndü, her MOBA'nın problemini yaşamaya başladı. Oysa MOBA'lar birer takım oyunlarıdır.

Heroes Of The Storm ise bu durumdan kurtulmayı başarmış gibi görünüyor, şimdilik. Takımdaki herkesin aynı anda level atlaması, takımın aynı anda batıp, aynı anda çıkması anlamına geliyor. Bu takım oyunu yapmanıza sebep oluyor. Ben iyi level kastım, kurtarırım gibi bir seçenek yok.


[Resim: hqdefault.jpg]


Oyunda para olmaması ve item(eşya) alma sisteminin olmaması, rakibe karşı üstünlük kurmayı tek seçeneğe bırakıyor; harita görevleri. Bu görevleri de tek başınıza yapmanız mümkün değil, dolayısıyla yine takım oyunu yapmanızı teşvik ediyor.

Oyunda kill-asist-death gibi alışılmış bir frag sistemi yerine, takedown-death sistemi var. Yani bizzat öldürdüğünüz ya da öldürülmesine yardımcı olduğunuz rakipler takedown kısmında yerini alıyor. Yani kill ile asist'i birleştirmişler. Bunun önemi nedir diye sorabilirsiniz. KS(Kill Steal) atmak için teamfight'ı riske atan insanlar bu oyunda yok. Zaten altın ve bireysel level sistemi de yok. Takımca savaşıp, asıl amacınız rakibi öldürmek oluyor, kimin öldürdüğüne önem vermeden.

Oyundaki oyuncular, genelde çok fazla konuşmayan, ağzını bozmayan oyuncular. O kadar oynadım, 15 level oldu hesabım, bir kere "fucking ...." yazan birini gördüm. Ben de 1-2 kere "idiots" dedim. Açık Ağızlı Gülümseme Oynayış tarzı bakımından ise, genelde oyuna alışmışlar. Fakat bazen LOL, DOTA 2 oyuncuları kendini belli ediyor. Harita görevleri yaparken, lane pushlayan nadir oyuncuları görünce çok sinirleniyorsunuz. Ama oyun henüz çok yeni, alışacaklardır diye düşünüyorum.


[Resim: illidan1.jpg]


Oyunda benim oynadığım 8 farklı harita ve 8 farklı görev var. Bu haritalar, tasarımlar, görevler tamamen Blizzard'ın kalitesinde hazırlanmış. Şimdilik 8 harita yeterli oluyor, ilerde sıkar mı bilemem, ama muhtemelen yeni haritalar gelecektir.

Oyunda en çok şikayet edilen konu skinlerin, bineklerin -evet binek sistemi var ve güzel düşünülmüş bence- ve heroların çok pahalı olması. Bu şirketin bir kararıdır. Kimse size gerçek parayla hero alın demiyor. Oyun parasıyla da alınabiliyor. Skin ve binek kısmına gelirsek de, bunlar tamamen makyajdır, güzel görünmek istiyorsanız, parasını verirsiniz, çok basit.

Birkaç yorumda son çıkan karakterlerin OP(Over Power) olmasından şikayet edilmiş. Bana bir tane MOBA gösterin ki, son çıkan karakter OP olmasın. Bu son çıkan karakteri pazarlama stratejisidir. Sonraki ilk patch ile de güçleri düşürülür. Yoksa adam yeni karakteri niye alsın o kadar para verip, biraz dengesiz olacak normaldir.

Şimdilik, beni Smite'dan soğutacak derecede sevdiğim ve MOBA'nın olması gerektiği hali bir oyun gibi görünüyor. Umarım sonradan bozmaz, üzerine eklemeye devam eder.

Son olarak şunu eklemeden geçemeyeceğim. Smite entry'mde söylediğim gibi, "oynayanlar olursa mesaj kutum parlasın.".

Edit: Yazı boyunca o kadar çok şeyden bahsettim ki, herolardan bahsetmeyi unutmuşum. Smite'da beni cezbeden Mitolojik Tanrı'lar ile oynama fikri, halen daha Smite'ı bırakmama sebebimdir. Blizzard ise başka bir yolla insanları vuruyor. Starcraft, Warcraft, Diablo evrenlerindeki karakterleri kullanıyor. Açıkça söyleyeyim Diablo haricindeki diğer oyunlara aşina değilim. Fakat Diablo karakterleri, onların geçmişlerini bilmek bile oyuna ısınmama yetti. Bilinen karakterlerle oyuna ısınmayı kuvvetlendirmiş Blizzard, akıllıca bir taktik. Tyrael ile oynamak, Diablo ile Azmodan ile oynamak farklı bir duygu gerçekten.

NOT: Bu yazıya ekşisözlük'te denk gelirseniz, alıntı yapmadım, oradaki de benim. Gülümseme

Her zamanki gibi site adresi de vereyim: http://eu.battle.net/heroes/en/
[Resim: hS4iDOk.png]
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#2
Yazının yarısını okudum ve oyun takım oyunu oynayabilecekler için çok zevkli bir oyun olmasa gerek neden dersek LoL gibi oyunlarda takım oyunu oynayan az kişi bulunuyordu ve yenmesi kolay oluyordu bunda o seçenek yok sanırsam ama KS sistemi güzel düşünülmüş.
Taro Misaki
[Resim: pXNJBr.png]
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#3
Yarısını okuyarak bir yorum yapman kötü. :) Zira en azından tamamını okuyup bir yorum yapabilirdin.
[Resim: hS4iDOk.png]
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#4
Smite'a da senin sayende başlamıştım fakat birkaç hafta oynamıştım ve şuan oyun öylece yatıyor... Heroes of The Storm'u da geçen bir League of Legends yayıncısının yayınında gördüm. Pek iç açıcı gelmedi bana, sıkıcı geldi biraz... Ama bu yazın beni oyuna doğru çekiyor... Boş zamanımda indirip deneyeceğim... Süper

(Boş zamanında indirip deneyecekmiş, peh! uyu Bütün gün ekrana bakıp oturuyor kendileri, meşgul bir adam filan sanmayın sakın Dil Çıkarma )
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#5
Eğer dener ve beğenirsen bana ulaş. :)
[Resim: hS4iDOk.png]
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla


Yönetim Ayarları
Hızlı Menü:


 
Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi