Şimdi arkadaşlar biliyorsunuz şut editlemede olsun, şuta vuruş anı editlemede olsun zaman sınır kodu EF bile yetmiyor bazen. Uzun bir şuta vuruş animasyonu ele alalım ve ilk dediklerim ile ikinci dediklerimi uygulayın farkı görebilecek misiniz.
1 ) Sıfır bir rom bulalım hiç değiştirilmemiş olsun.
28AB2 ofsetine gelelim ve 90 FD yazalım, 3FDA0 ofsetine gelerek şu animasyon kodunu yapıştıralım ;
F5 80 F4 10 11 12 13 F7 03 75 F1 61 2D 48 FD 01 F1 61 2E 45 FF 05 32 F1 88 2D FF 9E 00 F1 88 2E FC A0 04 40 F1 C8 2D 63 BC 01 F1 C8 2E 60 BF 05 45 F1 E6 2D C0 B6 00 F1 E6 2E BD B9 04 B9 F1 00 55 18 B6 01 F1 00 2E 15 B9 05 30 F1 00 55 18 B6 01 F1 00 2E 15 B9 05 F1 3D 53 90 E0 0C 30 F1 B5 2E 15 B5 05 04 F6 15 F0 B8 F3 08 03 F1 0B BA B8 F3 0C 03 F1 0B BA B8 F3 10 03 F1 0B BA B8 F3 14 F0
21D0C ofsetine yani Drive Shot`un ofsetinede boş yer gösterelim 10 FD yazalım. 3FD20 ofsetine gelerek şu kodu yapıştıralım ;
F7 00 F9 01 00 80 30 91 A2 F7 30 F9 02 6B EF 4B 9D 49 FB
Oyunu kaydedin ve Tsubasa ile Drive Shot çekin. Aynı zamanda sese ve animasyonun bitip bitmediğine dikkat edin.
BUNU DENEMEDEN KESİNLİKLE 2. UYGULAMAYA GEÇMEYİN YOKSA FARKI ANLAYAMAZSINIZ.
2 )
Devamı için
Tesekkurler ! Icerik Acilmistir:
Farkettiyseniz animasyon yarıda kaldı ve tek ses bu animasyona gitmedi. Bu animasyonda yapılması gereken toplam 6 farklı ses vardır. Siz ilkinde sadece 6B yani tek ses kullandınız. Şimdi "BİRLEŞTİRİLMİŞ" kodları Drive Shot`a gösterdiğiniz yere yazalım eskilerin üzerine ;
F7 00 F9 02 00 80 30 91 A2 F5 F7 30 F9 02 0B 60 4B 9D 49 F9 02 0E 56 F0 F0 F0 F7 30 F9 02 6B B0 F0 F0 F0 F9 02 0B 35 F0 F0 F0 F9 02 10 20 F0 F0 F0 F9 02 5E 20 F0 F0 F0 F7 10 F9 01 0E 40 41 8C 00 FB
Yeşil renkli kodlar animasyondaki ses kısmıdır. 6 Farklı ses gerektiği için 6 tane ayar kodu yazıldı.
Kırmızı renkli kodlar sesin çıkacağı zamanı belirler. UNUTMAYIN ! 1'den fazla ses gerektiren animasyon kodları kullanıcak olursanız zaman kodlarını iyi ayarlamanız, yani diğer bir deyişle zamanı iyi tutturmanız gerekmektedir.
Mavi renkteki F0 F0 F0 kodları bloklama kodlarıdır. İlk 0B sesinin çıktığı koda bakalım son 3 hanesine ; 4B 9D ve 49
Buradaki 4B PERDE KODU
Animasyon kodumuz 9D
Şut esnasında çıkan yazı 49
Animasyonun bozulmaması için diğer ayar kodlarına dikkatli bakın son 3 kodları hep F0 F0 F0.
Eğer animasyon ayar kodu birleştirirken F0 kodu kullanmazsanız oyununuz şut çekim esnasında olsun, şutun kaleye gidiş anında olsun kafayı sıyırır.. F0 kodları genelde Perde, animasyonun kodu ve çıkan yazıyı bloklamak için kullanılmalıdır. Zaman ve Ses için asla kullanılmamalıdır !
NOT : Birleştirme yaparken F0 kodu en önemli koddur.
NOT 2 : Zaman ve ses ayarını tam tutturmanız gerekmektedir
YERİN DİBİNDEKİ NOT : İyi oyunlar.