Tsubasa Türkiye | Giriş yapmadınız veya üye değilsiniz. Sitemize tam erişim için Giriş Yapın veya Kayıt Olun
Tsubasa Türkiye Platformu
CT2 // MP3 > Oyuna Aktarma! - Baskı Önizleme

+- Tsubasa Türkiye Platformu (https://tsubasatr.net)
+-- Forum: Captain Tsubasa Hex Kodları ve Offset Paylaşımları (https://tsubasatr.net/forum-captain-tsubasa-hex-kodlari-ve-offset-paylasimlari.html)
+--- Forum: Captain Tsubasa 2 - Hex Kodları Bölümü (https://tsubasatr.net/forum-captain-tsubasa-2-hex-kodlari-bolumu.html)
+--- Konu Başlığı: CT2 // MP3 > Oyuna Aktarma! (/konu-ct2-mp3-oyuna-aktarma.html)

Sayfalar: 1 2 3 4 5


CT2 // MP3 > Oyuna Aktarma! - ジャイロメ59 - 24-07-2017

Birazdan anlatacaklarım size karışık gelebilir, yapması gerçekten çok uzun süren bir işlem, sıkılabilirsiniz!(Convert değil, kodları bulabilmek).

Not : Henüz %100 olarak çözemediğim için bildiğim kadarı ile anlatacam size.

Konuya başlamadan önce önemli bir kaç noktaya değinmek istiyorum.

1) Seçeceğiniz şarkılar söz içermemeli. Yani sadece müzikten oluşmalı. Sözlü şarkılar seçerseniz bozulma yaşanma olasılığı %95. Sözler araya girdikçe müziğin içine edecektir.

2) Seçeceğiniz şarkının dakikası önemli(Max: 5 dakika//Önerim).

+++++

Başlayalım. Sağ

+++++

Tesekkurler ! Icerik Acilmistir:

1. ADIM

Öncelikle Youtube'dan istediğimiz bir videoyu açıyoruz, üst kısımdan URL'sini kopyalıyoruz.

http://www.youtube-mp3.org/tr adresine giderek URL'sini yapıştırıyoruz, bilgisayarımıza mp3 olarak indiriyoruz.


2. ADIM

Bu mp3 dosyamızı öncelikle midi uzantısına çevirmemiz gerekiyor.

https://www.ofoct.com/audio-converter/convert-wav-or-mp3-ogg-aac-wma-to-midi.html Bu siteye girerek mp3 dosyamızı midi olarak convert edip bilgisayarımıza indiriyoruz.

3. ADIM

GXSSC programını http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-SanJose/8700/P/GXSCCB236/indexE.htm şu linkten indiriyoruz.(En aşağı inip I Agree bastığınızda download işlemi başlayacak)

Setup değil, direk zip halinde indirecek. Klasöre çıkartıp GXSSC.exe dosyasını açıyoruz.

Mp3'ten MIDI yaptığımız dosyayı sürükleyerek GXSSC uygulamasına getiriyoruz.

Burada çalmaya başlayacak 8 bit halinde. Orada zaten kanalları göreceksiniz, kanallardan ton ayarı, ses ayarı gibi ufak tefek ayarları yapıp Export diyerek 8bit halini kaydediyoruz.

İlk kısımla işimiz bitti, şimdi gelelim kodlama kısmına.

Exportladığımız 8bit müzik dosyamızı hex editör ile açıyoruz ve 19000* ofsetine geliyoruz.

*Neden 19000? Bugüne kadar denediğim 8bit olan Mp3lerde 19000'den itibaren karmaşık şekilde kanal kodları buldum.

**Eğer 19000 işe yaramazsa, 1B000 ofsetini kontrol ediniz.

Ben King of Fighters XIII - Diabolosis'ten örnek vereyim.

19000 ofsetinde şu kodlar var ;

8A B7 FA D1 FA BF FF D4 1E FE A5 C5 12 45 C8 6C

Kalınlaştırdığım kodlar melodiler.
Oradaki C5 kodu müzik yazma konusunda bahsettiğim melodinin başlangıç hızı.
(NOT! Bulduğumuz ilk ofsette 2 melodi arasında bulunan kod kanallarda müziğin hızını belirleyen sabit kod oluyor. Genelde ilk ofsette 9. kod melodi oluyor, ilk melodiden sonraki 2. kod hız kodu ve onun yanındaki melodi oluyor.)

Alt tarafa doğru devam ettiğimizde şu kodlar geliyor ;

99 2B 3B FF E3 18 C0 80 0D D9 0A E0 00 7A 44 04
5D B5 5E E5 99 0C 2D F2 45 94 D0 A1 F7 BA 42 82

Kodlar bu şekilde devam etmekte.
5 dakikalık bir mp3 dosyasında ortalama 19000-1A000 arasında kodlar bulunur.

Neye göre melodileri anlayacaksınız? 20 kodundan daha düşükler(1F ve aşağısı) 8bit mp3lerde melodiler oluyor.

Örneğin yukarıdaki 3 satırlık kodu CT2'ye aktarmak istediğimizde -2 mantığını kullanarak aktarıyoruz.

Kalınlaştırdığımız kodlarımıza bakalım : 1E C5 12 18 0A 0C 2D

1E - 2 = 1C
C5 = 85 C = 8 !!
12 - 2 = 10
18 - 2 = 16
0A - 2 = 08
0C - 2 = 0A
2D - 2 = 2B

Herhangi bir müziğin yer göstermesine 10 FD yazarak 3FD20 ofsetine gelelim ve şu kodları girelim ;

04 14 FD FF E0 40 E3 06 ED 05 1C 85 10 16 08 0A 2B E8 14 FD

Tabi sadece bu kadar değil, ortalama 6 kanal bulunuyor bir mp3 dosyasında ve çok daha uzun. Bu örnek verdiğim yalnızca müziğin ilk anları.
Kodları bulmada, kanalları ayarlamada, melodileri ve sesleri ayarlamada hepinize kolay gelsin.

İnanılmaz uğraş isteyen bir iş, hani işsizlik örneği gösterip Mp3 show yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin. Dil Çıkarma

2015 yılında yapmış olduğum çalışmadan referans ;

https://www.youtube.com/watch?v=HQfJ9WAkpxo

JairoM59.-




RE: CT2 // MP3 > Oyuna Aktarma! - Jun Misugi - 24-07-2017

Eline sağlık
Hack zaten emek isteyen bir hobidir.İnan bazen hiçbir şeyden keyif almasam şunlarla uğraşınca kafam dağılıyor.
Sanırım yıllar önce Heroy(Serkan) normal mp3'ü aktaran programla bir hack yapmıştım hackin boyutu 30-60 MB idi.
Normal Mp3 aktarınca youtube hemen devreye girip telif atıyor ama böyle yapınca sanırım hack iddia edemez


RE: CT2 // MP3 > Oyuna Aktarma! - ジャイロメ59 - 24-07-2017

1 tane mp3 dosyasını aktarmak belkide aylar alır. Beni 5 ay uğraştırmıştı King of Fighters 2002 - Rugal Theme.

Şunu da unutmamak lazım, verdiğim değerler ve ofsetler bugüne kadar denediklerimde olanlar ve ortaya çıkanlar. Sizin bakacağınız dosyada daha geride de olabilir, daha ileride de ve daha da karmaşık olabilir içeriği. Tek tek ayıklamak gerek notaları.

19000
1A000
1B000
1C000
1D000
1E000
1F000
20000

Bu ofsetlerde bulunur genelde kodlar ve +1 satıra kadar devam eder(Yani 19000 + 1 = 1A000 // 1D000 + 1 = 1E000)


RE: CT2 // MP3 > Oyuna Aktarma! - Guney S - 28-07-2017

sözlü müzik nasıl sorun çıkartabilirki diyip denedim denemez olaydım. kulaklarım istifa etti.

yalnız bunu kolaylaştırmak lazım böyle tek tek notaları aradan ayıklamak çok uzun iş


RE: CT2 // MP3 > Oyuna Aktarma! - Hiena - 29-07-2017

Şuan sadece konuyu okuyabildim ama yarın bunu deneyeceğim. Tam olarak orijinale yakın sesleri verebilirse o kadar uğraşa değer bence.

Emeğin ve uğraşın için teşekkürler.


RE: CT2 // MP3 > Oyuna Aktarma! - ジャイロメ59 - 29-07-2017

Ne yazık ki orjinale yakın sesleri vermiyor abi.

Onunla ilgili çok uğraştım ancak orjinale yakın yapamadım.