Tsubasa Türkiye | Giriş yapmadınız veya üye değilsiniz. Sitemize tam erişim için Giriş Yapın veya Kayıt Olun
Tsubasa Türkiye Platformu
CT2 Sistem Kodları - Baskı Önizleme

+- Tsubasa Türkiye Platformu (https://tsubasatr.net)
+-- Forum: Captain Tsubasa Hex Kodları ve Offset Paylaşımları (https://tsubasatr.net/forum-captain-tsubasa-hex-kodlari-ve-offset-paylasimlari.html)
+--- Forum: Captain Tsubasa 2 - Hex Kodları Bölümü (https://tsubasatr.net/forum-captain-tsubasa-2-hex-kodlari-bolumu.html)
+--- Konu Başlığı: CT2 Sistem Kodları (/konu-ct2-sistem-kodlari.html)

Sayfalar: 1 2


CT2 Sistem Kodları - bakgal - 13-05-2017

Arkadaşlar bu bölümde CT2 oyununu hex editörle açtığınızda birçok kod görürsünüz.Burada o görülen kodları örneklerle ne iş yaptığını anlatmaya çalışacağım.Tecmo şirketi nes tabanlı oyunları yaparken bir çok koda birçok özellik yüklemiş.Dilim döndüğünce dediğim gibi anlatmaya çalışacağım.İlk olarak D0 Kodunu hazırladım.Bir çok paylaştığım özellikte olan bir kod.Anlamsı diğerlerine göre daha basit.İlk olarak bu konuyla başlıyorum.İleride bu dokumana eklemeler yapacağım.Bu konu kodları daha rahat anlamanızı sağlayacaktır.


RE: CT2 Sistem Kodları - Hiena - 13-05-2017

D0 ve F0 kodlarının mantığını son dönemde baya kavramıştım. Hemen hemen birçok özellikte bunlar kullanılır. Hemen kendisinden sonraki kodun işlevini kavramıştım. Yalnız bazı konularda C9 xx F0 xx diye birçok oyuncuda ve takımda F0 kodları bulundur, son oyuncuda ise C9 XX D0 XX şeklinde D0 kodu bulunur ve bazen araya daha fazla oyuncu kodu girerek özelliği çoğaltmak istediğimizde veya daha fazla oyuncuda bu özellik varsa ve biz yalnız birinde olsun istiyorsak D0 ile bu son oyuncuda bu kodları bırakıp diğerlerini sildiğimiz de hata veriyordu. Bu neden olabilir ve bu D0 ve F0 ın kullanım alanlarıyla ilgili daha fazla bilgiye sahip misin?

Birde kendinden sonraki kodu gösterdiğini biliyordum ama kendinden önceki kodu gösterdiğini bilmiyordum. Yani eksi gibi o FE, FD gibi kodları girerek bulunduğu bölümden daha yukarıda bir yer gösterebilir miyiz? Bu durumda kendinden sonra FE ye kadar zaten yolu olduğu için kendinden öncesine de nasıl aynı kodla yer göterim oluyor, bu kısmını anlamadım? Kararsız


Cvp: CT2 Sistem Kodları - bakgal - 14-05-2017

Dün paylaştığım D0 konusuna ,F0 konusunuda ekledim.Ayrıca dün ileri ve geri adresleme ile ilgili hangi adresin ileri hangi adresin geri olacağına dair bilgiyi ekledim.Dosya güncellendi.

(13-05-2017, Saat: 23:47)Hiena Adlı Kullanıcıdan Alıntı: D0 ve F0 kodlarının mantığını son dönemde baya kavramıştım. Hemen hemen birçok özellikte bunlar kullanılır. Hemen kendisinden sonraki kodun işlevini kavramıştım. Yalnız bazı konularda C9 xx F0 xx diye birçok oyuncuda ve takımda F0 kodları bulundur, son oyuncuda ise C9 XX D0 XX şeklinde D0 kodu bulunur ve bazen araya daha fazla oyuncu kodu girerek özelliği çoğaltmak istediğimizde veya daha fazla oyuncuda bu özellik varsa ve biz yalnız birinde olsun istiyorsak D0 ile bu son oyuncuda bu kodları bırakıp diğerlerini sildiğimiz de hata veriyordu. Bu neden olabilir ve bu D0 ve F0 ın kullanım alanlarıyla ilgili daha fazla bilgiye sahip misin?

Birde kendinden sonraki kodu gösterdiğini biliyordum ama kendinden önceki kodu gösterdiğini bilmiyordum. Yani eksi gibi o FE, FD gibi kodları girerek bulunduğu bölümden daha yukarıda bir yer gösterebilir miyiz? Bu durumda kendinden sonra FE ye kadar zaten yolu olduğu için kendinden öncesine de nasıl aynı kodla yer göterim oluyor, bu kısmını anlamadım? Kararsız

Dün o kısmı yazmayı unutmuşum.F0 ve D0 kodu 00 dan 7F e kadar ileriyi gösterir.80 den FF e kadar geriyi gösterir.Mesela ileri doğru adresde saydık 88 çıktı.Bu adresi ileri yönlü bir adres olarak gösteremeyiz.Mecburen gerideki bir adres olarak göstereceğiz.Geriye doğru saydık 74 çıktı.O zamanda o adresi gerideki bir adres olarak kullanamayız.Mecburen ilerideki bir adres olarak kullanacağız.İleri ve Geri yönlü adresdeki genel mantık bu şekilde.

D0 ve F0 konusuna gelince dün paylaştığım dokumana F0 da ekledim.Ayrıca bu ileri ve geri yölü adreslemenin mantığınıda F0 ve D0 a ekledim.Temeldeki tek farkları şu;

D0 : Eşit değilse Git
F0 : Eşitse Git

Mesela F0 da Oynadığım maç Almanya maçı ise şunu yap.D0 da ise oynadığımız maç Almanya maçı değilse şunu yap.Temeldeki farkları budur.


RE: CT2 Sistem Kodları - Hiena - 15-05-2017

Bunu herhangi bir özellikte deneyemedim ama geriyi gösterme olayını anlamadım. Dediğin gibi daha önce birkaç özellikte bu D5 gibi kodları görmüştüm ve nereyi gösteriyor bu diye anlayamamıştım.

Ben hatırlayamadım ama bununla ilgili bir paylaşım var mıydı acaba? O özelliğin ofsetini verse ve bende boş bir yerde geriyi gösteren kodları değiştirip denesem.


Cvp: RE: CT2 Sistem Kodları - bakgal - 15-05-2017

(15-05-2017, Saat: 00:08)Hiena Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bunu herhangi bir özellikte deneyemedim ama geriyi gösterme olayını anlamadım. Dediğin gibi daha önce birkaç özellikte bu D5 gibi kodları görmüştüm ve nereyi gösteriyor bu diye anlayamamıştım.

Ben hatırlayamadım ama bununla ilgili bir paylaşım var mıydı acaba? O özelliğin ofsetini verse ve bende boş bir yerde geriyi gösteren kodları değiştirip denesem.

28280 : 20 10 FF


3FF20 : A5 34 C9 F0 D0 EE A5 26 C9 00 D0 0E A0 00 B1 34
3FF30 :C9 00 D0 06 A2 00 BD 2A FF 60 00


3FF14 :BD F0 88 60

EE kodu 3FF14 ü gösteriyor.BD F0 88 60 kodu 3FF04 Ofsetine alırsan bu kod DE Olacak.

BD F0 88 60 kodunun yerini değiştirerek tüm geri adreslemeleri deneyebilirsin.
Adresleme 7F ve altında hata verecek. 7F ve altı ileri yönlü adresleme oluyor.


RE: CT2 Sistem Kodları - Hiena - 15-05-2017

Bu örnekle beraber geri yer gösterim olayını daha iyi anladım. FF den itibaren geriye doğru sayarak istediğimiz yeri buluyoruz ve ona denk gelen kodu giriyoruz. Bu iyi bir gelişme oldu. Mesela oyunumda ilk zamanlarda 3FD20 ve 4CC0 lı bölümlerde yoğunlaşmıştım, birçok sahnenin kodları oradaydı ve editleme devam ettikçe sildiğim veya farklı bir yerde ekstra sahneler ile birleştirdiğim kodlar oldu ve bunla beraber o bölümlerde bazı yerlerde 9 boş kod alanı oldu. Bir başka yerde 15 oldu mesela. İşte yeni bir özelliği o boş bölüme almak istediğimde sayıyorum ve bakıyorum o boş yer ile benim kodlarım arasında 3, 4 kodluk fark oluyor ve bu yüzden yine normal tamamen boş olan bir yere giriyorum o kodları. Bu sayede o tür boş bölümlere bu şekildeki kodları girerim ve sonra biraz daha ilerisinde veya gerisinde 3, 4 kodluk boş alanlar varsa o son 3,4 kodu da oraya taşırım. Bu açıdan baya işe yarayacak. Zaten bu mantığı bildiğim için ilerde o özelliğe başka oyuncular içinde ekleme yapıp taşımak durumunda kalırsam son 3, 4 kodunun biraz daha geride veya ilerde olduğunu zaten hatırlarım.

Bu arada D0 ile F0 bu açıdan aynı işleve sahip olmuş oluyor anladığım kadarıyla.