Tsubasa Türkiye | Giriş yapmadınız veya üye değilsiniz. Sitemize tam erişim için Giriş Yapın veya Kayıt Olun

*

CT 2 Rakip Oyuncuların Statlarını Yönettiğimiz Oyuncuların Statlarına Entegre Etme

Bu konu; 22 defa yorumlanmıştır.
Konu Sahibi : NBA01
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Beyler senelerdir aklıma takılan bi soru var. Mesela Coimbrayı biz kontrol etseydik Lv.1 de stat değerleri ne olurdu ? Tabi bunu kafamıza göre koymicaz. Tsubasanın Lv.1 Statlarını vs baz alarak Orijinale, yani CT 3 teki gibi Allstar mod haliyle yapmamız lazım ama biliyorsunuz ki Tecmo bunu hali hazırda yapmamış çünkü oyun Tek Kişilik  Yani normadle Coimbrayı kullanamamamız lazım. Bu yüzden iş bize düşüyor, elimizden geldiğince Orijinal statlara sadık kalacak şekilde ayarlama yapmamız lazım.

Mesela benim hesaplamamda, yenilmeden 33. Maça gelen çoğu kişide gördüm ki Tsubasanın Lv. değeri genellikle 26 oluyor. Her Lv. artışında ise 2 değer yükseliyor statlarımız. 26x2=52 değer diyelim. Coimbranın kendi statlarının hepsine -52 koydum ve karşıma şu sonuç çıktı:

Coimbranın Statlarının 52 Azaltılmış Versiyonu
[Resim: CoimbraLv.1.jpg]

Tsubasa Lv.1 Statları
[Resim: TsubasaLv.1.jpg]

Statlar gördüğünüz gibi. Burda tabi gözümüze bir şeyler çarpıyor. Öncelikle uzundur incelemelerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki TECMO rakip oyuncu statlarını normal bizim kontrol ettiğimiz oyunculara nazaran daha garip hazırlıyor. Resmen oyuncunun statlarını genel değil de "Şu LvL da şu özel hareketlerle şu maça gelirse nasıl bir oyuncu statıyla onu zorlayabilirim ya da fazla zorlamayabilirim?" diyerek tasarlanmış ki adamlar haklı çünkü dediğim gibi normalde o oyuncularla bizim oynayamamamız lazım yani o oyuncular sadece CPU için yapılmış oyuncular. Bundan dolayı da bizim kontrol ettiğimiz oyunculara nazaran şöyle farklılıklar var:

- Çalım statları aşırı yüksek. Bizim kontrol ettiğimiz oyuncuların defansif statları ofansif statlarına yakın yani tüm statlar dengeli ve bundan dolayı çoğu zaman daha fazla oluyor. Rakipte ise ofansif değerleri uçmuş vaziyette olsa bile defans değerleri çok düşük bırakılmış. Bizdeki statlar dengeli olduğundan özle bir kayma ile düz çalım atan rakip oyuncuyu kolayca darmaduman edebiliriz bu yüzden rakipte özel çalım yoksa çalım değerleri ciddi şekilde fazla oluyor (Hatta özel çalımı olsa bile gene de fazla diyeceğim çok oyuncu var mesela Santana  .)
- Pasları aşırı yüksek. Senaryonun yarısına doğru rakip pas statları o kadar yükseliyor ki pası kesmek resmen imkansızlaşıyor nerdeyse. Bunun mantığı "Japonyada 2 tane özel pas atan adam var ki bi tanesi oyunun en güçlü Özel Pasına sahip Soda, o yüzden böyle bir şey yaptık dengeli olsun diye" ama bu dengeli de değil ki. Çok yüksek. Hiç yoktan Tachibanalara falan otomatik pas kesme falan koyaydın da bir şekilde alabileydik topları. Özellikler yenilmeden ilerleyenler için resmen zulüm .

- Kaymaları düşük. Ben bunu ilk Galvanda fark etmiştim. Efsanevi bi Blok statı varken Kayma statı çok çok düşüktü. Rakipte enerji kavramı olmadığından sürekli Özel Kayma yapacağı için bir nerf (güçsüzleştirme diyebiliriz) yapmışlar akıllarınca ama bu adamın Özel Bloğu da var. Orda da şu aklıma geldi mesela Ishizakinin Face Bloğu oyunun en güçlü Özel Hareketidir. Cyclone dan bile güçlüdür fakat bu güç sadece Şutlara karşıdır yani rakip şut harici bir şey yaparsa normal düz blok statınız ne ise onla girişir  (Bunu bizzat denedim) ve rakip güçsüz değilse kaybeder ve havadan şutlara karşı kullanılmaz. Power blok vs de efektif olsun diye statını yüksek tutup efektif olmasını istemişler olabilir (e o zaman otomatik blok koysaydın demezler mi adama  ) çünkü diğer bloklarda da rakip şut harici bir şey yapınca Power Blok yapan oyuncu bir şey yapamıyor topa.

- Özel Şutu, Volesi, Kafası olmayan oyuncuların şut statlarının yüksek olması. Mesela Cimbradan örnek verelim (Resimdeki değerlerin 52 değer azaltılmış hali olduklarını unutmayalım.) Resimde gördüğünüz gibi şutu 23, kafası 24 ve volesi 30. Niye böyle ? Tsubasada ise şut 12 iken vole ve kafa 13. Coimbrada vole niye 30. Çünkü abilerimiz statları Tsubasanın ki gibi dengeli yapmaktansa, oyuncunun o alanda Özel Şutu varsa statını düşürmüşler. Coimbranın en güçlü Özel Şutu Mach şut ondan normal şut değeri 23, Rovaşatası olduğu için ve Rovaşatanın Mach şuttan baya düşük olduğu için iyileştirme yapmak anlamında 24, hiç Özel Volesi olmadığından da Volesini 30 yapmışlar. Fakat Tsubasa da Vole de Kafa da aynı. Bi Şut az onun da nedenini az çok anlıyorum, yerden topa vurma ile havadan gelen topa gelişine vurmak arasında hep fark vardır. Cyclone nun da espirisi orda zaten bilirsiniz.

Yani kısacası bizim kontrol ettiğimiz oyuncuların statlarıyla kıyaslarsak ofansif statları defansife göre çok düşük. Kendilerince bir dengeleme yapmak istemişler işte. CT 3 te bunun farkına varmışlar ki Rakip oyuncular da bile Lv. sistemi var. Mesela Allstarda Galvan olmamasına rağmen Hex editör ile Galvanı Allstar kadrosuna alınca öyle Stat Dalgalanması vs. olmuyo normal bizim oyuncu gibi oynuyor. Adamlar resmne CT Hackerları düşünmüş gibi  Tabi işin şakası bunun asıl nedeni SNES in kapasitesinin NES e oranla daha fazla olması ve bundan dolayı oyunu yapanlara daha fazla hareket alanı sağlaması.

Şimdi soruya gelelim. Sizce benim yöntemimle yani sadece 26 Lv. Üzerinden hesaplayıp Coimbranın statlarını 52 değer düşürürsek, hiç bir düzenleme yapmazsak olur mu?

Benim şuanki cevabım, pek mantıklı olmaz. Şut vs. oluyor yine, bazıları yok gene yüksek kalıyor Tsubasanın Lv.1 de Şutu 12i Coimbranın niye bu kadar diyebilir ama Tsubasa da Cyclone var. Coimbra Tsubasanın bu oyunda en büyük rakibi hatta tek rakibi. Bırakın da şutu hiç yoksa Cyclone a yakın olsun azcık ki hala çok yakın değil Cyclone tam bir canavar.
Önceki paragraflarda uzun uzun anlattığım sebeplerden dolayı o şut değerinin öyle kalması çok sorun değil. Sorun Çalımın ve Pasın fazla yüksek olması ve Coimbra özelinde blok ve pas kesmenin düşük olması. Uzaklaştırma değeri de düşük ama biz kontrol ederken Uzaklaştırma komutu baya güçlü ondan o stat o değerde kalsa bir sorun çıkmaz Açık Ağızlı Gülümseme
Yani rakip oyuncuların değerlerini Tsubasa gibi oynanabilir oyuncuların değerlerine göre düzenlemek gerekiyor. Bu konuda da aklıma şu geldi, Hem bizim oynattığımız hem rakipte olan oyuncuların değer farklılıklarından çıkarım yaparak bunu daha orijinale yakın yapabilir miyiz? Bu soruyu sordum ve hemen Normal Japonyada kontrol ettiğimiz Hyuga ve Toho Hyuganın statları arasındaki değer farkını vs hesaplayıp Coimbranın normale göre fazla yüksek yada az değerlerini ayarlamaya karar verdim.

Sizler neler düşünüyorsunuz ? Rakip oyuncuları mesela Coimbrayı oynanabilir bir karakter olarak CT 2 de tasarlasaydık Lv.1 Statları ne olmalıydı ?

_________________________________________________________________________________________________

İndirme Linki: https://www.mediafire.com/file/3guq2w67e...t.nes/file

Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#2
Coimbra'dan bahsediyorsak oyuncunun özellikleri de dikkate alınmalı.
Çalım ve şut gücü yüksek olur pas bir tık daha düşük olabilir.
Çalım 19
pas    15
şut    17
gibi
CT-2 Hack Nasıl Yapılır?

TsubasaTR Hackleri


TR.Net'i Youtube semalarına taşımış bulunmaktayız 
tsubasatr.net Her yerde peki ya sen nerdesin?
[img][Resim: mkVGaR.jpg]
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#3
Şey diyosun yani, Çalım pas şut arasında çok çok fark olmasın. Zaten ben kendi kafamdan bi güç değeri koysam tsubasaya yakın, yani biz kontrol ediyormuşcasına değerler bulurum ki CT 3 de hazırı var mesela. Ben olabilecek son şekilde CT 2  deki haline sadık kalınarak yapmak istiyorum ama 52 Çalım da çok fazla. Çalım, şut ve pası ayarlarken Temel olarak şutu baz alıp ona göre mi yapsam diye düşünüyorum.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#4
Çalımının 52 olmasının bir nedeni var.Roberto'nun Super Striker antrenmanları.Coimbra başlangıçta o kadar iyi bir oyuncu değil
CT-2 Hack Nasıl Yapılır?

TsubasaTR Hackleri


TR.Net'i Youtube semalarına taşımış bulunmaktayız 
tsubasatr.net Her yerde peki ya sen nerdesin?
[img][Resim: mkVGaR.jpg]
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#5
O senin youtube kanalın için uydurduğun bi hikaye değil miydi ? Ben öyle sanıyodum.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#6
hayır o bir incelemeydi ama şu an onu bulamıyorum
CT-2 Hack Nasıl Yapılır?

TsubasaTR Hackleri


TR.Net'i Youtube semalarına taşımış bulunmaktayız 
tsubasatr.net Her yerde peki ya sen nerdesin?
[img][Resim: mkVGaR.jpg]
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Rakip oyuncular da enerji yok H.Kojiro 1 383 08-03-2017, Saat: 22:26
Son Yorum: Hiena

Yönetim Ayarları
Hızlı Menü:



Konuyu Okuyanlar
1 Kullanıcı Bu Konuyu Okudu:
Kian (27-04-2024, 18:31)
 
Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi