Tsubasa Türkiye | Giriş yapmadınız veya üye değilsiniz. Sitemize tam erişim için Giriş Yapın veya Kayıt Olun

*

Captain Tsubasa SEGA Oyunundan Bilgiler

Bu konu; 6 defa yorumlanmıştır.
Konu Sahibi : Makoto Soda
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Captain Tsubasa 2 oyununun herkeste yeri ayrıdır. Çokça yaşanmış olaylar ve anıları vardır. Bende SEGA ile tanıştıktan sonra aynı duygular bu oyun için de oluşmaya başladı. Bu iki oyunun yeri çok farklıdır. En sevdiğim iki oyun.
Bende SEGA oyunundan bilgiler vermek istedim.
Bu bilgiler hem oyunun diğer Tsubasa oyunlarından farkını hem de oyunu oynarken artık farklı gözle bakmamıza vesile olacak bilgiler olacağını umuyorum.

- Grafik ve görüntü kalitesi olarak diğer oyunlardan daha önde olan bir oyun. NES ve SNES (Bit) oyunlarından sonra CD teknolojisine geçilmiş bir oyun.

- Tam manasıyla anime ile birebir paralellik gösteren bir oyun. Anime ve mangayı hiç bilmeyen bir kişi bile oyunu oynayarak hikayeyi anlayabilir.
Maç önceleri ve maç sonları bol sinematik bulunmakta ve önemli olan her yeri bizlere sinematiklerle gösteriyor.

- Animeye bağlı gittiği için maç kadroları bile ona göre ayarlanıyor. Shuutetsu maçında İshizaki'nin sakatlanıp yerine Misaki'nin girmesi.
Shimizu maçında Wakabayashi'nin sakat olarak oynamasına kadar düşünülmüş. Performansı diğer maçlara göre daha düşük.

- Bu oyunda oyuncularımızın EXP puanlarını görebiliyoruz. Ne zaman level atlayacaklarını da böylelikle öğrenmiş oluyoruz.
Diğer oyunlardan farklı olarakta maç esnasında oyuncumuz level atlayabiliyor.

- Diğer oyunlarda taç veya topun dışarı çıkması durumu ikili mücadeleler sonucunda oluyor ya da fake hareketinde sonra. Bu oyunda ise pas verdiğimiz oyuncumuz yetişemeyecek uzaklıkta ise taca yada dışarı çıkıyor.

- Top bir oyuncumuza geçtiğinde hareket etmesek bile enerjimiz ne yazık ki azalıyor. Fakat bu oyunda top sürmediğimiz zaman enerjimiz sabit kalıyor.

- Menü kısmına girdiğimizde diğer oyunlarda var mı hatırlamıyorum. Bu oyunda rakip takımın kadrosunu ve hangi oyuncularında özel hareketlerin olduğunu görebiliyoruz.

- Oyuncuların skill puanlarının levelinin bulunması.
Burda bahsettiğim olay şut,pas,çalım,kayma,pas kesme,blok gibi hareketlerin değerinden bağımsız levelinin de bulunması. Bu özellikte mevki olarak oyuncuların birbirinden ayrılmasına neden oluyor.
Örnek verecek olursak takım yıldızı olan bir oyuncu Tsubasa diyelim ne kadar ofansif olarak iyiyse defansif olarakta o kadar iyiydi. Hatta çoğu defans oyuncusunda olmayan kayma , pas kesme , blok değerlerine sahipti. Fakat burda sıradan bir defans oyuncusu bile Tsubasa'dan daha iyi top kapma yani kayma yapabilir.
Diyelim ki karşımızda çalım değeri 22 olan bir rakip var. Tsubasa ve Takasugi ile karşıladığımızı düşünelim. Tsubasa'nın kayma değeri 20 olsun , kayma leveli ise 1 olsun. Takasugi'nin ise kayma değeri 18 , kayma leveli 3 olsun. Tsubasa çalım yerken Takasugi kayma levelinden dolayı topu kapabilecektir. Bu da bu oyunu diğer oyunlardan ayıran en büyük özelliklerden bir tanesidir. Defans oyuncusu daha iyi defans yaparken hücum oyuncusu daha iyi hücum yapacaktır. Yani her oyuncu artık kendi mevkisinin hakkını fazlasıyla vermiş olacak. Hiç bir oyuncu sahada boş yere bulunmuş olmayacak.

- Oyunda her oyuncunun hakkının teslim edilmesi bu oyunu oynanabilirlik açısından yukarılara taşıyor. Oyunculara verilen özel hareketler.
Oyuncuların animede , mangada önplana çıkan özelliklerinin yetenek puanı olarak karşılığının verilmesi.

- Oyuncunun ne yönde gelişeceğine biz karar veriyoruz.
Oyuncu gelişimi derken yukarda skill değerlerinin levelinin bulunduğundan bahsetmiştim. Bir oyuncu ile hangi skilli daha çok kullanırsanız oyuncu kullandığınız skille bağlı olarak gelişecektir. Oyuncu level atladığı zaman yetenek değeri daha fazla artacaktır.
Örnek verecek olursak kalecilerin yumruk değeri genellikle yakalama değerinden fazla olur. Mesela Morisaki'yi ele alalım.
Diyelim ki Morisaki'nin yumruk değeri 25 yakalama değeri 20. Morisaki ile her gelen topa yakalama yaparsak Morisaki her level atladığında yakalama değeri daha da artacaktır. Bir noktadan sonra artık yakalama değeri yumruk değerini geçecektir.
Bu özellik ile defansta bir oyuncunun kayma değerini artırıken diğerinin pas kesmesini veya blok yapmasını geliştirebilirsiniz.
Oyunlarda enerji çoğu zaman ilerleyen maçlarda sıkıntı olur. Önemli oyuncumuz ile enerjisi bitmesin diye top sürmek istemez , direk paslarla hucüma çıkmak isteriz. Başka bir oyuncu top sürerken ve pas verirken de kaybetmekten korkarız. İşte bu oyunda böyle bir sıkıntı yaşamamak mümkün. Top sürmesini ve pas vermesini istediğimiz bir oyuncuyu da tıpkı Morisaki örneğinde olduğu gibi sürekli çalım seçeneğini seçerek çalım yeteneğini artırabiliriz.Ya da top o oyuncuya her geldiğinde sürekli pas verdirerek bir pasör oyuncu oluşturabiliriz.

Çoğu bilinen şeyler ama ben yine de paylaşmak istedim. Kalp - Sevgi
[Resim: GxL9GX.jpg]
Yukarı Çık Cevapla
#2
Güzel bilgiler olmuş. Gerçekten mimarisiyle oldukça güzel bir oyun. Tabii ki CT2 ve o serideki tüm oyunları da bu oyunu yapan TECMO firması yapmış durumda. Fakat muhtemelen teknolojik kısıtlamalardan ötürü, tüm istedikleri şeyleri bu oyunla hayata geçirebilmişler. Artık Playstation 1'in çıktığı dönemlerde, SEGA'nın son güzel konsoluna çıkmış bu oyun tabii ki NES'e çıkmış diğer oyunlara kıyasla çok daha büyük teknolojik imkanlara sahipti. O yüzden her zaman CT2 benim gözümde daha önde. Fakat ikinci sıraya da kesinlikle bu oyun gelecektir.

Oyunun müzikleri de belki de şu ana kadar yapılmış en iyi CT oyun müzikleridir.
[Resim: hS4iDOk.png]
Yukarı Çık Cevapla
#3
@ScoUnk

Yorumun için teşekkür ederim. Diğer oyunlar zaten senin de dediğin gibi belli imkanlarla yapılmış harika oyunlar en azından CT2.
Benim için CT3 ve CT4 , CT2'den sonra hayal kırıklığı olmuştu.
Oynanabilirlik ve grafikleri bana göre CT2 ile kıyaslanamayacak kadar kötüydü.
SEGA ile CT2'yi birbirinden ayrı tutmuyorum.Benim için %50 %50 paya sahipler.
Fakat CT2 benim çocukluk yıllarımın oyunu olduğu için bana anılarımı hatırlatıyor herkeste olduğu gibi bende de yeri çok özel.
[Resim: GxL9GX.jpg]
Yukarı Çık Cevapla
#4
Güzel bilgiler olmuş. SEGA oyununu bu sitedeki etkinlikte oynamıştık. Hakikaten güzel oyundu. Bu konu sayesinde oyunu tekrar hatırlamış olduk. Eline sağlık. Gülümseme
Yukarı Çık Cevapla
#5
@Karl Heinz Schneider

Teşekkür ederim sağolasın.
[Resim: GxL9GX.jpg]
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yukarı Çık Cevapla
#6
Manga okumayı sevmiyorum, anime de izlemem ama Captain Tsubasa oyunlarına bayılırım, oyun oynayarak da hikayeyi öğrenebilir miyim diyenler için çıkmış bir oyun.  Güzel

@Makoto Soda 
Rakip stat, Level ve özel tekniklerini Captain Tsubasa 3 Koutei no Chousen ve sonrasında çıkan CT oyunlarında görüntüleyebiliyoruz. 

Benim öyle çok sevdiğim bir oyun değil ancak tüm CT oyunları içerisinde elbette saygıdeğer bir yer edindiği de aşikar. 

Bu oyunla ilgili en büyük hayalim ise oyunun kendisi değil de ara sahnelerini bir kolaj haline getirip oturup anime izler gibi çay-simit eşliğinde keyifle izlemek.  Dil Çıkarma
| 12 | Eagle Shot | Eagle Shot Pass | Teppoumizu Tackle | Ball Keep Ability | Furano FC |
Yukarı Çık Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
tsubasa 2 oyunu tüm oyuncular 63 lvl dir sonx1 26 4,171 24-04-2024, Saat: 00:51
Son Yorum: biq_proof
Captain Tsubasa 1 Hileleri TheEvita 12 5,992 20-04-2024, Saat: 09:59
Son Yorum: Kian
Captain Tsubasa 2- Yeni Oyun Hileleri Hiena 7 2,311 20-04-2024, Saat: 09:54
Son Yorum: Kian
Captain Tsubasa 2 Şifreler HasanCeylan05 1 4,974 19-02-2024, Saat: 03:48
Son Yorum: Lenib180
Captain Tsubasa - Hile kodları - Oyun Hilesi SacMisaki 6 6,363 29-01-2024, Saat: 05:35
Son Yorum: Lenib180

Yönetim Ayarları
Hızlı Menü:


 
Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi