Tsubasa Türkiye | Giriş yapmadınız veya üye değilsiniz. Sitemize tam erişim için Giriş Yapın veya Kayıt Olun

*

Captain Tsubasa (NES) İnceleme

Bu konu; 7 defa yorumlanmıştır.
Konu Sahibi : Hikaru Matsuyama
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Captain Tsubasa (NES)

[Resim: 6dtx6s.jpg]

Captain Tsubasa'nın bu ilk oyunu 1988'de çıkmış. 2 sene sonraki oyunun aşırı kaliteli olması nedeniyle diğer birçok Tsubasa oyunu gibi bu oyunda ister istemez ağır eleştirilerin hedefinde. Peki ama bu kadar çok eleştirilen noktalar neler. Öncelikle oyunu uzun zamandır oynayan biri olarak oyunda beğenmediğim, hoşuma gitmeyen yönleri sıralayayım

Beğenmediklerim
- Maça başladığımız anda top sürerken hiçbir rakibi göremiyoruz, hatta takım arkadaşlarımızı bile göremiyoruz. Yani radar çok etkisiz kalıyor. Yalnızca rakip kaleyi işaret eden bir ok ve ilerleyen bir top. Bu nedenle sık sık durmak zorundayız ki yakalanmadan hamle yapabilelim.
- Bazen istediğimiz oyuncumuza pas vermek tam bir işkence olabiliyor. Neden olduğunu pek anlamadığım şekilde pas vereceğimiz zaman sadece birkaç oyuncumuz çıkıyor ve eğer listede istediğimiz oyuncu yoksa hamleyi yinelemek zorunda kalıyoruz. Bilemiyorum belki de yıl 1988 teknoloji imleç kullanımına henüz müsaade etmediği için teknik yetersizlikten sebep böylesi bir duruma mecbur kalmış olabilirler. Küçük bir ihtimalle defans oyuncularımız da oyuna dahil olsun diye bu şekilde yapmış olabilirler ancak bu ihtimali zayıf buluyorum.
- Herhangi bir taktik ayarlayamadığımız için fiks formasyonla oynuyoruz ve ne yazık ki bu dizilimde iken top kaleciden sektiği zaman büyük ihtimalle rakipte kalıyor. Bu da kaleciyi yorarak gol bulma şansımızı ciddi ölçüde baltalıyor. Ayrıca rakibi zayıflattığımız zaman bunu hemen göremiyor, oyuncumuzla biraz ilerlemek zorunda kalıyoruz ve bu ilerleyiş esnasında da rakipler bizi yakalayabiliyor bu durum da ister istemez can sıkıcı.
- Rakip pas attığında Misaki'ye çarpan top, dönüp tekrar Misaki'ye çarpıyor ve bir kez daha Misaki'ye çarparak adrese ulaşıyor. Bunun hiçbir mantıklı izahı yok, fizik kurallarına aykırı. Dil Çıkarma
- Süper şutları bazen oyuncular kalecilerden daha rahat kurtarıyor. Bu nedenle özellikle uza mesafeli şutlarda 2 kere düşünmek gerekiyor.

Aslında sevmediğim bazı başka noktalar da var ancak oyunu çok fazla da olumsuz eleştirip oynayacakların hevesini kaçırmak istemem.

Beğendiklerim
- Oyunun senaryosu orijinal hikayeye oldukça uygun, bu paralellik kesinlikle takdiri hak ediyor.
- Mangada Misaki'nin takıma katılıp katılmayacağı garanti değildi, bu durumu bile oyuna yansıtmışlar ve bence harika olmuş inanılmaz çeşitlilik katıyor. Keşke Misaki'yi takımımıza almadığımız zaman Fransa ile oynarken onu rakip olarak karşımızda görseydik, çok daha güzel olurdu. (Bilmiyorum belki hack çalışmaları ile yapılabilecek bir şeydir.)

[Resim: 169f4m0.png]

Takımımızdaki en güçlü oyuncu (bana göre) açık ara Hyuuga. Bizim ekipteki tek özel çalım [ごういんなドリブル Gouinna Dribble] onda ve bence bu çok özel bir ayrıcalık katmış Hyuuga-san'a. Ayrıca oyunda mevcut şutuna ilaveten şutu gelen tek isim yine Hyuuga-san --> Neo Tiger Shot.
Hyuuga'nın Shoot ve Tackle Power statları Tsubasa'dan daha iyi olduğu için hem topu daha kolay alabiliyor hem de daha kolay gol bulabiliyor.
Belki de tüm CT oyunlarında Tsubasa'yı geride bıraktığı tek oyundur.

- Benzer şekilde Wakashimazu da (bence) Wakabayashi'den daha iyi, hem ayrıca Wakabayashi final maçı öncesindeki hiçbir maçta yer almıyor. Öte yandan Wakashimazu ise Sankakutobi ile oyundaki tüm şutları durduruyor. Ben oyunu bitirirken Sankakutobi yapıp da gol yediğimi hatırlamıyorum. E daha ne olsun. Hem ayrıca Hyuuga gibi o da bu oyundaki en özel oyunculardan bir tanesi, bütün o güçlü kaleciler içerisinde özel hareketi olan tek kaleci.

- Her ne kadar sonuca çok etki etmese de grup elemelerinde farklı rakiplerin çıkması da bence çok hoş bir detay. Arjantin, İtalya ve Uruguay üçlüsünün merkez alınıp bunların yanına İngiltere, Malezya, Kanada, Portekiz, İspanya, Belçika ve Polonya gibi birçok takım serpiştirilmiş ve çeşitlilik artırılmış.

- Oyunda Touhou'yu yenmeden berabere kalarak da şampiyon olabiliyoruz. Bu da mangaya ve hikayaye uygunluğun tavan yaptığı süper bir detay. Benzer şekilde grup maçları olduğu için, yeterli puanı toplamamız halinde çeyrek finale yükselebiliyoruz, Hernandez'e gol atmamız şart değil. Güzel

Çok daha fazla değerlendirme, detay bilgi, görseli yapacağım Captain Tsubasa [NES] Analiz çalışmasında bulabileceksiniz.
| 12 | Eagle Shot | Eagle Shot Pass | Teppoumizu Tackle | Ball Keep Ability | Furano FC |
Yukarı Çık Cevapla
#2
- Maça başladığımız anda top sürerken hiçbir rakibi göremiyoruz, hatta takım arkadaşlarımızı bile göremiyoruz. Yani radar çok etkisiz kalıyor. Yalnızca rakip kaleyi işaret eden bir ok ve ilerleyen bir top. Bu nedenle sık sık durmak zorundayız ki yakalanmadan hamle yapabilelim.



Benim en beğenmediğim yönü bu Güzel
Aslında bu beğenmeyen yönler sıralanarak bir anket konusu bile açılabilir Dil Çıkarma
[Resim: XkGP3D.jpg]
Yukarı Çık Cevapla
#3
Oyun hakkındaki eksilere ben de katılıyorum. Ama şunu da unutmamak lazım, bu oyun "sinematik futbol-RPG" türünün ilk örneği ve Famicom gibi oldukça kısıtlı bir konsolda yapılıyor, ilk oyunda bazı eksilerin olması çok doğal karşılanmalı. Bu oyunu ilk çıktığı dönemde oynasak kafayı yerdik herhalde Gülümseme

Adamlar zaten kendi eksilerini farkedip geliştirdiler, bu oyundan sonra Gameboy için çıkan VS oyunu bunun da bir adım daha gelişmişi mesela, CT2 ise bütün taşların yerine oturmuş hali. O yüzden bu oyunu olduğu haliyle saygıyla selamlamak gerekiyor bence Gülümseme
[Resim: 1274.jpg]
Yukarı Çık Cevapla
#4
Rakip oyuncuları alttaki radar sisteminde göremeyişimizin nedeninin oyunu zorlaştırma amaçlı yapıldığını düşünmüyorum. Yoksa o yıllardaki teknoloji kısıtlı olsa bile ondan önce bile bu gibi şeyler yapılabiliyordu ve bu oyunda da yapılabilirdi.

Misaki' nin Fransa da karşımıza çıkışını sağlayabiliriz ama takımımıza almadığımız zamana göre bir düzenleme yapmak zor elbette.

Wakashinazu ve Hyuga nın bu şekilde daha ön plana çıkarılmaları baya ilginç. Sanırım CT3' de de Hyuga nın şutları Tsubasa dan daha iyiydi?

Uzaktan çekilen süper şutların oyunculara çarpması ve yüksek oranda şutu engellemeleri baya sinir bozucu bir durum. Kızgın - Sinirli CT2 de bu durum çok nadir olurdu.

İnceleme için teşekkürler. Benim gibi bu oyuna uzak olan ve unutanlar için önemli bilgiler vermişsin. Gülümseme
Yukarı Çık Cevapla
#5
@knighTeen87
Oyuna saygım büyük zaten o nedenle bu oyunla ilgili elimden gelen her açıdan çalışmalar yapmaya çabalıyorum. Daha genelleyecek olursam CT'ye olan saygım ve sevgimden ötürü bu oyun da benim için değerli ve önemli.

@Hiena
CT3'ü taze bitirdiğim için en azından Hyuuga vs Tsubasa şut karşılaştırması soruna rahatlıkla cevap verebilirim. Hyuuga'nın CT3'teki yeni şutu Lightning Tiger, Tsubasa'nın yeni şutu ise Neo Cyclone. Lightning Tiger 410 guts, Neo Cyclone ise 450 guts.

Haliyle götürdüğü guts itibariyle Neo Cyclone daha iyi. Bu iki şuttan Neo Cyclone daha güçlü, bunu en rahat test etmenin yolu Almanya maçında Müller'e gol atmaya çalışmak. Lightning Tiger ile gol atmak çok daha zorken, Neo Cyclone ile gol bulabilmek daha mümkün.
| 12 | Eagle Shot | Eagle Shot Pass | Teppoumizu Tackle | Ball Keep Ability | Furano FC |
Yukarı Çık Cevapla
#6
Birkaç maçta Hyuga nın şutları bana daha etkili gelmişti ama sanırım bu durum, o oyuncuyu ne kadar kullandığımıza -başarı durumuna göre level atlamaya- bağlı.
Yukarı Çık Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Kaptan Tsubasa takımları Basara 1 345 01-10-2020, Saat: 21:54
Son Yorum: yigitking55
Tsubasa Brezilya lı olsaydı ne olurdu? YiğitTR 7 228 05-09-2020, Saat: 00:49
Son Yorum: Karl Heinz Schneider^
yeni bir tsubasa oyunu daha mı geliyor? genzow 6 216 22-08-2020, Saat: 23:21
Son Yorum: genzow
Hino ile Hyuga mı ? Santana ile Tsubasa mı ? Genzo21 19 727 05-07-2020, Saat: 02:27
Son Yorum: Genzo21
Kaptan Tsubasa Olmasaydı ? AlphaT®.NET 6 543 17-06-2020, Saat: 10:22
Son Yorum: Burki

Yönetim Ayarları
Hızlı Menü:


Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi