19-03-2023, Saat: 17:39
Biraz önce Batman oynarken aklıma takılan bir konu. Bir çok nes oyununu günümüzde emulatörlerin sağladığı save-load kolaylığı sayesinde oyunun orjinalinde kaldığın yerden devam seçeneği olmasa da bitirebilmeyi başardık. Fakat bazı oyunlar var ki bu konu da tamamen insafsızca geliştirilmiş. İlk aklıma gelen tabiki şu an için Batman'in bölüm sonu canavarları. Rakibin zayıflığını çözebilmemiz için en azından tekrar tekrar araya başka bir şey girmeden oynayabilmemiz lazım ama bu şans bize tanınmıyor. 2 canla bile gelsek kaybedince hop bölüm başından başlıyosun ve strateji geliştirmen çok zorlaşıyor. Dönemin oyun geliştirme konusundaki acemiliklerinden biri bence bu. Bir diğer oyun TMNT'nin ilk oyunu; son bölüm korkunçtu yer yer save state yapmadan bitirbilmek çok zor.
Bölüm tasarımları ve çevresel etmenlerle keyifli bir zorluğu olan Bucky O'Hare adlı oyunda kaldığın yerden sonsuz devam hakkı tanınıyordu ki bu yüzden favori oyunlarımda üst sıradadır. Buna çok yakın tarzda bir oyun olan Battletoads'ta ise oyunu atari ortamında bitirmek kesinlikle imkansız bulduğum bir oyun. Oynayanlar beni anlayacaktır. İşin benim için tuhaf tarafı bütün oyunlar öyle veya böyle ticari kaygılarla geliştirilliyor ama öyle bir oyun yapıyorsunki bin bir güçlükle ve zekice tasarladığın son bölümü veya bölüm sonu canavarını oyunu oynayanların %99 u göremiyor bile
Bölüm tasarımları ve çevresel etmenlerle keyifli bir zorluğu olan Bucky O'Hare adlı oyunda kaldığın yerden sonsuz devam hakkı tanınıyordu ki bu yüzden favori oyunlarımda üst sıradadır. Buna çok yakın tarzda bir oyun olan Battletoads'ta ise oyunu atari ortamında bitirmek kesinlikle imkansız bulduğum bir oyun. Oynayanlar beni anlayacaktır. İşin benim için tuhaf tarafı bütün oyunlar öyle veya böyle ticari kaygılarla geliştirilliyor ama öyle bir oyun yapıyorsunki bin bir güçlükle ve zekice tasarladığın son bölümü veya bölüm sonu canavarını oyunu oynayanların %99 u göremiyor bile