09-05-2017, Saat: 00:32
Pas atmak istediğimiz oyuncuyu elbette seçebiliyoruz ama o an pas vermek istediğimiz oyuncuyu bulamıyoruz mesela. Biraz ilerleyip yine Tsubasa' yı arıyorum ama yine çıkmıyor. Hangi mantıkla bunu yapmışlar bilmiyorum. Oyunu zorlaştırmak mı yoksa topa sahip oyuncunun o kadar uzaktaki oyuncuya pas vermesini belli şekilde sınırlandırmak için mi bilemiyorum ama bu biraz sinir bozucu.
Radardaki oyuncu numaralarının gözükmemesi ise e büyük eksiklik bence. Bodoslama öylece dalıyoruz ve birden yakalanıyoruz rakiplere. Bundaki mantığı ise hiç anlamıyorum zaten.
Neyse, bunlar bulunabilir mi? Bulunabilir aslında ama kolay değil tabi. Kodlarla olabilir mi bilemiyorum ama bunu sağlayacak bir program olsa, bunlarda düzeltildikten sonra bu oyun birçok kişiye daha cazip gelecektir.
Bu konunun çok uzatılmamasını isterim zira biraz yanlış anlaşıldığını veya 8 yıllık geçmişi olan bu işin anime ve manga odaklı çalışmaları çok az olunca insanda bir burukluk oluyor haliyle ve buna istinaden serzenişini istemediğin halde yanlış bir şekilde aktardığını düşünüyorum.
Bende baştan beri hep anime ve manga odaklı çalışmalara yöneldim ve bu işte kendini geliştiren hemen her arkadaşımızın da bu yönde çalışmalar yapmasını diledim. Bazılarıyla yaptığımız sohbetlerde fikrimi sordukları zaman onları her zaman bu tür çalışmalara yönetmeye çalıştım. Gerçekten de anime ve manga odaklı çalışmalar çok daha fazla ilgi görüyor. sadece enerjilerin arttırıldığı veya ayın evrelerini izlediğimiz o tür çalışmaları bende cazip görmüyorum ama bu bir süreçti ve hep üzerine bişeyler katılarak bugünlere gelindi. Tabi kendi hikayelerini işleseler de daha kapsamlı ve yeniliklerin olduğu ve baya ilgi gören birçok çalışmada var. Neredeyse bir manga konusu kadar ilgi çeken çalışmalarda oldu elbet. Bu yüzden o tür çalışmaları ortaya koyan arkadaşları ben şahsım adıma taktir ediyorum. Tabi herkesin bir tarzı vardır ve dileyen dilediği yolda ilerliyor. Buna saygı duyabilirim ancak. Tabi yinede her zaman bana senaryosu hakkında danışarak gelenlere, anime ve mangayı önermeye yine devam edeceğim.
Golden 23' e gelecek olursak; bununla ilgili ben uzun zamandır bir çalışma düşünüyordum ama tabi önce elimdeki anime odaklı Shin [Super Striker] çalışması bittikten sonra. Aslında bu son çalışmam olacaktı zira artık yaş baya ilerledi ve sorumluluklarda artınca bu iş ile pek ilgilenemeyecektim ama son dönemde o kadar çok önemli özelliğe ait kodlar bulduk ki buda beni en azından bu çalışmadan sonra Final Evolution' da da o dönem ki kod yetersizliğinden dolayı uygulayamadığım birçok yeniliği ve özelliği yeni bir oyunda uygulayama sevk etti. Bu açıdan Golden 23 ile bunu deneyebilirim. Tabi şuan bunun için söz veremiyorum. İlerde neler olur bilemem ama en azından o hikayeyle nokta koymak isterim. Yeni oyuncuların kendilerine ait yakın görünümleri ve mümkün olduğu kadar kendi teknikleriyle böyle bir çalışmaya ihtiyaç olacaktır.
Tekrar bu konuya dönecek olursak, zaten çok uzun olan diyalogları birebir aktaramayabiliriz, bu yüzden bunu karşılayacak, anlaşılır diyaloglar koyabiliriz. Aslında bulabilirsek, CT2 de her bir ara sahnenin yer gösterim kodu var ve o sahneleri alıp daha uzun bir şekilde düzenlemek için boş bir yere taşıyabiliyoruz. Bu oyunda da o kodları bulabilirsek, bunda da aynı şeyi yapabiliriz. Genelde o 2 kodluk yer gösterim kodları hemen o ara sahne metinlerinden önce oluyor. Bunu araştırırız.
Elbette ilgi görecektir çünkü benim gibi bazı kişiler o dönem zorunlu olan Japonca oyun yerine hemen her oyunun Türkçe ve İngilizcesini oynamak ister. Bu yüzden senin o çalışman da o şekilde ilgi gördü ve yayıldı. Bakalım inşallah istediğin şekilde bi çalışma ortaya koyabiliriz.
Radardaki oyuncu numaralarının gözükmemesi ise e büyük eksiklik bence. Bodoslama öylece dalıyoruz ve birden yakalanıyoruz rakiplere. Bundaki mantığı ise hiç anlamıyorum zaten.
Neyse, bunlar bulunabilir mi? Bulunabilir aslında ama kolay değil tabi. Kodlarla olabilir mi bilemiyorum ama bunu sağlayacak bir program olsa, bunlarda düzeltildikten sonra bu oyun birçok kişiye daha cazip gelecektir.
Bu konunun çok uzatılmamasını isterim zira biraz yanlış anlaşıldığını veya 8 yıllık geçmişi olan bu işin anime ve manga odaklı çalışmaları çok az olunca insanda bir burukluk oluyor haliyle ve buna istinaden serzenişini istemediğin halde yanlış bir şekilde aktardığını düşünüyorum.
Bende baştan beri hep anime ve manga odaklı çalışmalara yöneldim ve bu işte kendini geliştiren hemen her arkadaşımızın da bu yönde çalışmalar yapmasını diledim. Bazılarıyla yaptığımız sohbetlerde fikrimi sordukları zaman onları her zaman bu tür çalışmalara yönetmeye çalıştım. Gerçekten de anime ve manga odaklı çalışmalar çok daha fazla ilgi görüyor. sadece enerjilerin arttırıldığı veya ayın evrelerini izlediğimiz o tür çalışmaları bende cazip görmüyorum ama bu bir süreçti ve hep üzerine bişeyler katılarak bugünlere gelindi. Tabi kendi hikayelerini işleseler de daha kapsamlı ve yeniliklerin olduğu ve baya ilgi gören birçok çalışmada var. Neredeyse bir manga konusu kadar ilgi çeken çalışmalarda oldu elbet. Bu yüzden o tür çalışmaları ortaya koyan arkadaşları ben şahsım adıma taktir ediyorum. Tabi herkesin bir tarzı vardır ve dileyen dilediği yolda ilerliyor. Buna saygı duyabilirim ancak. Tabi yinede her zaman bana senaryosu hakkında danışarak gelenlere, anime ve mangayı önermeye yine devam edeceğim.
Golden 23' e gelecek olursak; bununla ilgili ben uzun zamandır bir çalışma düşünüyordum ama tabi önce elimdeki anime odaklı Shin [Super Striker] çalışması bittikten sonra. Aslında bu son çalışmam olacaktı zira artık yaş baya ilerledi ve sorumluluklarda artınca bu iş ile pek ilgilenemeyecektim ama son dönemde o kadar çok önemli özelliğe ait kodlar bulduk ki buda beni en azından bu çalışmadan sonra Final Evolution' da da o dönem ki kod yetersizliğinden dolayı uygulayamadığım birçok yeniliği ve özelliği yeni bir oyunda uygulayama sevk etti. Bu açıdan Golden 23 ile bunu deneyebilirim. Tabi şuan bunun için söz veremiyorum. İlerde neler olur bilemem ama en azından o hikayeyle nokta koymak isterim. Yeni oyuncuların kendilerine ait yakın görünümleri ve mümkün olduğu kadar kendi teknikleriyle böyle bir çalışmaya ihtiyaç olacaktır.
Tekrar bu konuya dönecek olursak, zaten çok uzun olan diyalogları birebir aktaramayabiliriz, bu yüzden bunu karşılayacak, anlaşılır diyaloglar koyabiliriz. Aslında bulabilirsek, CT2 de her bir ara sahnenin yer gösterim kodu var ve o sahneleri alıp daha uzun bir şekilde düzenlemek için boş bir yere taşıyabiliyoruz. Bu oyunda da o kodları bulabilirsek, bunda da aynı şeyi yapabiliriz. Genelde o 2 kodluk yer gösterim kodları hemen o ara sahne metinlerinden önce oluyor. Bunu araştırırız.
Elbette ilgi görecektir çünkü benim gibi bazı kişiler o dönem zorunlu olan Japonca oyun yerine hemen her oyunun Türkçe ve İngilizcesini oynamak ister. Bu yüzden senin o çalışman da o şekilde ilgi gördü ve yayıldı. Bakalım inşallah istediğin şekilde bi çalışma ortaya koyabiliriz.